söndag 16 maj 2010

Tradition, Vänlig

Tradition

Vänlig

Jag fick inte så många bilder igår, fast det liksom var det jag siktade på. Det är inte så lätt att fotografera och hålla ordning på en ettåetthalvtåring samtidigt. Jack hittade en tjej som han visade sin traktor för. Fast han ville visa den redan när hon satt och spelade orgel, vilket var lite svårt. Hon var dock vänlig nog att komma bort och prata med honom efter dopet. Och dop, det är ju mer tradition än en religiös handling, nu för tiden.

4 kommentarer:

  1. Awww...vilken söt liten dop-gosse! Skorna är ju helt underbart gulliga :D

    Håller med att dop är mer tradition än religiös handling, fast här omkring tar de dop fortfarande på största allvar. Ville egentligen inte 'dopa' mina 2, men det var bara lättare att låta dem döpas då man måste bo här...inte för gubben släkt är direkt religiösa av sig, men mer för 'så är det bara gjort'. Själv är jag inte troende, så det var ju ingen skillnad för mig...bara en tradition som du sade.

    Och hur sött med Jack som ville visa traktorn! Inte är det så lätt att veta att tanten som spelar musik inte hade tid att leka med den :D. När Munchkin döptes så var Boy Jacks ålder...han utforskade kyrkan på egen hand...vi tyckte vi hörde ett konstigt tutande/surrande komma från bakom väggen bakom pulpeten...visade sig att Boy var uppför en trappa på en typ platform som prästen kan stå och predika från och där fanns det tydligen en knapp som används för nån sortes signal som Boy stod och tryckte på som värsta Morse-koden! Kul med knappar ;D

    SvaraRadera
  2. Tycker det oftast är mycket svårt att fota i kyrkan så jag tycker du löst detta mycket bra!

    SvaraRadera
  3. Det ser ut som den lille dop-killen är på väg att starta en ny tradition med att dyka ner i dopfunten!

    SvaraRadera
  4. Tezzie - säkert är det så att tex min mans familj tycker att vi är helkonstiga som valt att inte döpa våra barn. Det får de tycka, jag tar gärna diskussionen med dem om de vågar ;-)
    Jag vågade inte släppa Jack med blicken i mer än ett par sekunder åt gången ;-)

    Anne-Lie - det var en väldigt varm och ljus kyrka som säkert hade gjort sig bra på bild, men det var så mycket att hålla ordning på så det blev lite torftigt med bilder. Jag funderar skarpt på att ta cykeln dit en annan dag dock, för vägen dit var också värd att föreviga :-)

    Yvonne - han fick plaska lite liggandes på dopfunten, så det var ingen stel ceremoni precis ;-)

    SvaraRadera