lördag 15 maj 2010

Stängd, Blå, Budskap

Stängd

Blå



Budskap

För att komma ifatt lite har jag valt att försöka få in flera teman på samma fotograferingstillfälle. Just nu är jag nämligen fruktansvärt oinspirerad att försöka fotografera någonting alls. Inte ens blommorna på ett av de vita träden precis utanför vår dörr har jag orkat mig på, det med följden att alla vita blommor nu är försvunna från just det trädet. Tur att det finns fler.

Hur som helst. Idag ska jag på en av mina äldsta vänners första barns dop. Jag hade riktigt svårt att komma på vad jag skulle ge i present då jag gett bort väldigt mycket kläder och barnsaker till dem redan. När jag frågade kunde inte min vännina heller komma på vad de behövde/önskade sig, så jag tog saken i egna händer och tänkte att om mina barn hade döpts (vilket de nu inte har) så skulle jag vilja att folk kom dit för att dela dagen med oss, inte för att vi skulle få en massa presenter som vi inte ville ha. Jag utgår från att min väninna tycker detsamma, åtminstone har jag fått för mig att vi delar de värderingarna. 

Och nu äntligen till mina teman (märks det att jag har svårt att enbart publicera bilder?!):
Asken jag scrappade är stängd. 
 Asken och pappret är blå.
Budskapet är egentligen två: Det första är den som geten symboliserar. Jag köpte nämligen en get i Mocambique till lille Morris. Eller mest till familjen i Mocambique, men ändå. Det andra budskapet är det som geten har runt halsen, nämligen: 

"Love stretches your heart and makes you big inside".

3 kommentarer:

  1. Fin och genomtänkt serie. Din berättande text förhöjer bara värdet på tolkningarna, tycker jag.

    SvaraRadera
  2. Fiffigt att slå ihop teman! Speciellt när de hör ihop så bra som här!
    Jag tycker också det var en alldeles utmärkt gåva du kom på!

    SvaraRadera
  3. Fin gåva...o underbart med vänner man känner så bra att man vet de skulle önska sig en get till en familj i Afrika! ;D Alltså, inte det första man tänker på då man hör orden 'dop gåva'...snyggt pysslat med lådan!

    SvaraRadera