tisdag 8 juni 2010

Höjd


4 kommentarer:

  1. Blir så nyfiken på var du har varit och fotat! Det känns inte som Sverige;-))

    SvaraRadera
  2. Intressant bild...gillar kompositionen och vinkeln, men funderar att ljuset kunde ha 'fixats' lite mer så att kyrkan på höjden inte var så 'blown out'...typ ;) Du fattar kanske vad jag menar...

    Själv skulle jag gått in i Enhance, Adjust Lighting, Adjust shadows/highlights...dragit tillbaks den automatiskta ändrade skuggan till 0% men sedan ändrat 'darken highlights' till ca 10%. Då skulle lite varmare färger åxå komma fram.

    Hoppas du inte tar illa upp...du vet jag försöker bara hjälpa! <3

    SvaraRadera
  3. Tezzie - du vet att jag tacksamt tar emot alla tips! :-) Jag gjorde som du sa så bilden som nu ligger uppe är ändrad efter dina förslag och den blev bättre, absolut! Synd bara att det råkar vara just ett moln precis vid kyrkan, tyvärr inget jag tänkte på vid tillfället.. Nåja, man lär så länge man lever ;-)

    SvaraRadera
  4. Märkte skillnaden direkt! Glädjer mig att du inte tar illa upp när jag försöker hjälpa...tycker så jättemycket om dina bilder och gör bara vad jag önskar någon hade gjort för mig när jag började på med photoshopping. Du måste säga till om jag 'cross the line' o börjar låta arrogant!

    SvaraRadera